Året 2012

Året har varit relativt bra! Om jag får säga det själv.. Jag har växt enormt mycket som person. Att inte haka upp mig på småsaker, och slutat bry mig i de människor som bara traskar över mig. Min ridning har utvecklats mycket detta år och det kan jag inget annat än tacka dessa underbara instuktörer jag ridit för och de ponnyer jag suttit på. Jag och Pluto har utvecklats gode mycket vi också. 
 
Januari, februari, mars, aprill; Kommer knappt i håg något från den här månaden hehe. Men jag lärde känna mina vänner ännu bättre, jag tog grönt kort, och gjorde mycket mer!
 
Maj; Jag fick äntligen börja rida Pluto mycket mer på ridlektionerna. 
 
Juni; Sommarlov! Ridläger. Då utvecklades jag och Pluto nå enormt i hop. Jag hoppade han mycket mer, och han var ju inte alls så välutbildad i hoppningen, utan han kastade sig mer över hindrerna. I dressyren utvecklades vi också, mycket, mycket. Och de sista dagarna gick allt som en klocka, över hindrerna som dressyren. VI utvecklades i hop! Inte nog med det badade vi hop, och jag lärde känna nytt folk, och hade så otroligt roligt ihop med alla som deltog på ridlägret. 
 
Juli; Norgeresa till släkt. 
 
Augusti; Var mycket i Boden. Red hem Uriel från betet. Pluto blev såld till lilla söta Hanna, och jag skulle vara medryttare, allt var perfekt!
 
Hösten kom.. Pluto var i en busperiod *suck*.. Vissa pass blev rent åt jag vet inte vad när jag red honom och vissa blev hur bra som helst. Hanna och Pluto debuerade deras första tävling ihop, med rosett! Och Pluto skulle för första gången tävla hoppning på en miniklubb (40 cm). Ponnyn var supertaggad, och tyckte det var svin kul.. Sen fick vi ett skit 4-fel, men jag var hur nöjd som helst och ponnyn också! 
 
 
Red även Pessoa mycket under hösten, och han lärde mig mycket! Så fin han är..
 
 
 
Vintern kom.. Pluto debuterade 50, de behöver vi inte ens prata om.. Vi kom in i en dålig period.. Allt gick kaos när vi försökte ta oss över ett hinder. 
Pavve började bli bätte och har börjat känna på lite smått med trav :') 
 
STOCKHOLM.. Får jag ju inte glömma! Så kul vi hade, träffade kända bloggare, Stockholm horse show, shopping, fixning av hår. Denna resa var oslagbar.
 
Började även rida Chira litegrann på slutet av året. Startade även kuriren med hon, vi klickade välldigt bra! Dock kan jag ju inte säga att jag är så nöjd över resultatet i hoppningen på kuriren, men vi hade roligt i stället för att bråka! Och dressyren gick som en dans på rosor, iaf på framridningen och i LC:1. 
 
Startade även decemberklubbisen med Pluto och Chira. Kan då säga att ponnyerna FÖRVÅNADE mig! 
 
Känner mig lite glömsk som knappt kommer ihåg våren.. Kan då lungt säga nu att Pluto har slutat med sina dumheter. Och att allt flyter på perfekt nu! Han och Hanna går det hur bra som helst för i dressyren, och jag håller på för fullt med hoppningen. Han har verkligen börjat förstå nu, och taxerar in mycket bättre+att han har en positiv inställning till hinder. Han kommer verkligen bli en toppenponny. Vi skyndar sakta! Under årets lopp har jag också jobbat jättemycket med shettisen Mojje som förövrigt är Pavves hagkompis. Känner verkligen att jag och den lilla huliganen byggt upp något slags förtroende och respekt för varandra. Kan till-lägga att förra vintern var han i pricip omöjlig att hantera utanför stallet.. Men det har blivit sååå stor skillnad!
 
Detta år har varit hur bra som helst, och nästa år ska bli ännu bättre!
 
Gulstjärna till er som orkade läsa allt! ♦
 
/eveline

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: