Ridpassen i söndas

Jagfick för mig att jag ville rida yoghurtså då gjorde jag det för Att Corneliavarpå brk ,...
De gick superbra i skritten och i traven , men galoppen har han alltid haft problem med att behålla formen . Det gick små stunder men han tycker att det ärr skitsvårt ! Jag red mycke volter och skänkelvikningar, framm och bakdels vändningar så att han skulle lossna , och jag tycke attget var ett bra ridpass !nog för att jag var sjöblöt i svett och yoghurt med . Men nyttigt var det :) 
 
 
Sedan såägt jag lite mat och sedan red jag Bengt med mamma och Fia på uteritt , det var så halkigt så vi skrittade en långsväng på asafalten .Sedan gick jag till banan och bara skrittade med han på halv långa tyglar , eftersom så kortade jag upp dom med och mer . Jag hade det nya bettet som han VÄRKLIGEN trivdes med . Han gick OTROLIGTsuper  mega dunder bra . Jag gjorde mycket volter och försökte prova på lite skänkelvikningar , och jag tycke han var superdutkig <333 jag höll samma övning i ung 30 min och sedanslutade jag , och janekande lova att han kommer varà som en gelé klump imorgon när jag ska rida?. Han vart väldigt lösgjort och han har börjat förstå vad. Skänkharna och sittbenen betyder , allt var barà framåt förut men nu kan han både länga och korta stegen utan problem .  

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: