Dom får oss att må bra!

Hästarna... Tänk vilka underbara djur vi har runt oss. Tänk vilken respekt man får för varandra och vilket band. Ett band mellan häst och ryttare är otroligt starkt. Man kan inte välja vem man ska gilla för att den är "sötast", man får vips bara en känsla av att. Du och jag, vi är ett team! Hur arg man än blir på hästen, hur mycket man än skäller på den. Det förändrar inte vad den betyder för en. När man förlorar den delen, den delen av sitt hjärta som älskar den hästen så djupt, känner man sig alldeles tom. Det kan ta veckor, månader, år. Innan man kommer över det. Det är inte bara att glömma, gå vidare, komma ihåg minnena. En häst sätter sitt avtryck i ens hjärta, och det avtrycket kommer alltid finnas där. En häst ger en så mycket, och man ska ta vara på tiden man har med den, all tid man bara kan få.
 
Tänk hur mycket dom ställt och ställer upp för oss människor, dag in och dag ut.. Det är dax för oss människor att ge något tillbaka. Varför sätta dom på en jävla macka när dom inte orkar mer?! På grund av att vi människor gjort i princip slut på dom.. Varför slå dom när dom gör 'fel'? Hallå världen vakna.. Vi måste verkligen börja tänka mer på HUR, vi behandlar VÅRA djur, vårt ansvar. Vi måste börja tänka innan vi gör något innan vi gör det.
 
Varje gång jag är i stallet försöker jag alltid berömma dom när dom gjort rätt, och sätta en gräns när dom gör "fel" Men vad är "rätt" och "fel"? 
 
Jag tycker verkligen vi borde uppskatta hästarna mer, och verkligen visa dom vilket bra jobb dom faktist gör! Speciellt ridskolehästarna.. Dom borde få mer lung och ro! För dom är det alltid liv i stallet, så för dom kan vi visa respekt med att låta dom vara i fred. Ge dom en morot och mysa med dom. 
 
Jag älskar alla våra rs-hästar! Vissa mer eller mindre, men alla är betydelsefulla, och är unika på sitt sätt. 
Men som alla andra, man har ju sina favoriter! Ingen av dom är ridskoleägda, men som ni vet har ju Pluto varit det.
 
 
Forever together,
Never apart,
Mabye in distance,
But never in heart.
 
Dom här hästarna.... Betyder så otroligt mycket för mig. Det är bland det finaste jag har. ♥.
 


Med detta inlägg ville jag få ut om hur mycket hästarna ställer upp och står ut med oss människor. Att vi verkligen måste visa att vi uppskattar det dom gör. Tack för att ni fyrbenta djur finns.
 

/eveline

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: