gårdagens tävling.

Hej! igår var det ju miniklubbtävling och jag fick hoppa Hubbe, vilket ni redan visste!
 
jag hoppade 50 cm med honom, man fick ju somsagt inte välja höjd själv och jag valde dessutom att hoppa 10 cm lägre än hans kategori, jag hoppade C-ponnyhöjden men han är D-ponny. man fick göra det så jag och nina gjorde det eftersom det var hans första tävling!
 
När jag red fram var han jättstark, ville inte stanna osv. brallade i galoppen och lite sånt. jag hade redan bestämmt mig för att jag skulle ta de hindrerna jag kunde i trav, och därför galopperade jag inte så mycket.
 
väl inne i ridhuset där jag hoppade fram blev han mycket finare och sprången på oxern och räcket satt perfekt! han hoppade av jättefint på dom, och han drog inte iväg efter hindret heller.
 
Gick in på banan, bestämde mig för att vi skulle komma igenom. över första, gick bra. han drog mycket mot andra, men sedan styrde jag in i väggen efter det så han inte drog  i väg. 3 hindret tänkte han springa förbi, och då tröck jag till med skänkeln, och han är väldigt känslig så han hoppade upp i luften och över hindret! men han klarade det också, ställde verkligen upp!
mot fyran, det gick bra. sedan de 2 sista. det gick också jättebra, han taxerade rätt också!
 
Resulterade med en rätt osäker men felfri runda, eftersom det var hans första tävling någonsin på BRK så är jag nöjd!
/emilia

KOMMENTARER


Julia

kan inte du visa nån bild på Hubbe?:)

2012-09-30 // 15:54:46

Varför blev det inte att tävla Amira då? :o

Svar: det var nån annan som fick henne...
None None

2012-09-30 // 16:25:08
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: