nu börjar det likna något!

 
3 bilder från idag. 
 
Idag gick det hur bra som helst att rida! amanda red innan mig och fick känna på honom lite. han skötte sig superbra. Vi hade några galoppbommar innan vi gjorde det till ett hinder, och han gjorde det som ingenting! Han har så otroligt enkelt för dom, så gullig är han. 
 
sedan fick jag rida, och ja han var superfin. har inte ridit honom på typ 5 dagar eftersom jag var i fjällen, och han var så fin! Idag småskuttade vi bara lite så vi hoppade inte högt, vi fokuserade på annat istället. vi hoppade blandannat en oxer, för första gången! även hinder med galoppbom innan osv.
 
så nu börjar det verkligen hända något med min lilla ponny. han har slutat testa mig nu (äntligen) och har börjat lita mer på mig. bilderna visar både våra dåliga och bra sidor haha. men ser ni hur han hoppar? han hoppar ju det som ingenting och han bjuder verkligen på hindret. får han bara kolla på det en gång, så bjuder han svinmycket efter det. men osäkerheten kommer försvinna så fort han lär sig lite mer. men än så länge är det helt suveränt! han är så underbar min ponnykille.
 
nu går han även in i spolspiltan utan problem, förut gick inte det. nu är han som en helt annan ponny, och det är så bra. <3
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER


Anonym

Vad menar du med att han skötte sig bra med Amanda? Hon är väll ingen nybörjare....

Svar: hahah asså hon är verkligen ingen nybörjare. Inte på långa vägar men det jag menar är att han har börjat sköta sig bra nu, för förut var han inte speciellt snäll när man red. Nu har han slutat och jag har Amanda att tacka för en del i det. Så jag ser det som en självklarhet att han ska sköta sig bra med Amanda, för det brukar han göra :) skriv gärna namn nästa gång! kram
None None

2013-08-27 // 13:37:12
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: