Safirs bett

2-delat tränsbett
detta bettet går safir bäst med. fått ett par bettskivor av kajza också som jag ska testa ta på också eftersom detta bett har enkelt för att åka igenom hans mun. Men detta är bettet han går bäst på, hänger sig inte i handen och blir inte alls lika tung på detta bett som med det andra. Gillar dock tredelade bett mera, men safir går bäst på detta.
 
D-ringat bett med kopparrullar
 detta bett testade jag när jag red honom för några veckor sedan och de första gångerna gick han riktigt bra på det. detta bett förhindrar att bettet åker igenom munnen men efter ett tag så blev safir väldigt tung med detta bettet och blev väldigt stark. Detta kanske jag bara ska rida med någon gång ibland, vi får se.
 
 
 
 

KOMMENTARER


Detta med bett alltså.. Jag har provat mängder med bett på min pålle men har inte hittat något som faller honom i smaken ännu.. :/

Svar: ja, det är så svårt! gud vad tråkigt, det finns ju massa "avancerade" bett också men dom kostar ju så otroligt mycket, men man har inte råd tyvärr....hoppas det löser sig! kram
None None

2013-08-17 // 14:27:23
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: