Smörja utrustningen

Något som jag tycker är jätteviktigt när man rider varje dag är att hålla bra kvalitet på sin utrustning. det kan man göra på många sätt, och det minsta man kan göra är att smörja sin läderutrustning varje dag. 
 
Efter jag har ridit är jag alltid jättenoga med att smörja både sadel, träns, sadelgjord m.m för att det ska hålla längre och vara fint. Utrustning kostar faktiskt mycket pengar och jag har inte lust att köpa en ny sadel för att den har nötts sönder. Då kan man istället lägga ner lite pengar på att köpa bra smörjmedel så håller allt längre :)
 
Jag använder Effax leder combi som fungerar skitbra! det kostar 129 kronor på hööks tror jag och det är värd VARENDA krona. Lädret blir otroligt fint efter bara en smörjning. Såhär står det på baksidan: ''Effax ledercombi är en helt ny kombination av mild rengöring och unik djupverkan. den fettfria lösningen tar bort den hårdaste smuts och ger bra läderkänsla''. Det stämmer till 100% och ja, det är super.
 
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: