Safir

Igår var jag och red safir och jag är jättenöjd över ridpasset! har inte varit hos honom på närmade 1 månad och sedan dess har han nästan inte gjort något så han var väldigt pigg! Han är dock ganska igång så han kan ridas i galopp osv bara man inte gör det så länge. 
Jag red med amanda och dan och vi började med att rida ut en sväng innan vi sedan red till hennes ridbana och red lite där. (Safirs stall står brevid amandas och det tar ca. 10 min att rida till henne från saffes stall).
Där var det lite bommar och två små kryss och jag red över dom bommarna lite grann, och han var verkligen jättefin! Red även i en låg form så han fick jobba ordentligt stundvis. 
 
Under uteritten var han väldigt pigg och stark och underlaget var inte det bästa så vi red lite hårdare på ridbanan. Då var lite lugnare. så jag red lite i skritt och trav och tog även lite galopper. Han var så fin så även om han inte ridits ordentligt på länge!! 
 
Amanda fick också rida honom efter mig och hon tog även de 2 kryssen som stod på ridbanan och han hoppade över dom utan problem efter lite övertalning ;) då fick jag även testa amandas Dan the man och han var jättefin!!
 
saknar att ha honom på BRK...
/emilia
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: