HELGEN

Haft fullt upp med hästar och kompisar i helgen. Har ridit och haft det allmänt trevligt och skojigt! I Lördags red jag ett pass på Scally. För er som inte vet så står han i samma stall som Pavve. Red fram på honom i skogen först i alla gångarter och han var en riktig piggelin. Sen red jag dressyr på banan. Hittade han inte alls, utan han sprang bara på för att jag gjorde fel. Fick lite hjälp om hur jag skulle rida honom och vilken skillnad det blev. Han blev hur fin som helst och måste bara tillägga att det är stor skillnad att rida dressyr på en travare än på en ridponny. Men det känns bra, och jag kommer nog lära mig mycket av honom. Dels att det blir en så otroligt olik ridning till skillnad från de ponnyer jag suttit på. 
Har sen haft en trevlig Lördag och Söndag som spenderats med min fina vän Mimmi! 
Annars har jag också ridit Palten i går på klubben. Han blir lätt springig när det är hinder framme och andra hästar som galopperar runt honom. Red mycket volter, halter och avbrott. Det funkade riktigt bra och han blev verkligen jättefin och avslappnad mot slutet. Avslutade med två småskutt på en rättuppstående sockerbit, vilken ponny! Tror alldrig jag suttit på en så hinderärlig ponny i hela mitt liv! Fina Palten♥.
Som valigt då... Så får finaste Melie och Palten avsluta detta inlägg! ♥
 

/Eveline

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: