Dagens hoppträning - STOLT

Idag hoppade min första hoppträning någonsin med safir, och det hade inte kunnat gå bättre.
Vi skulle hoppa bana idag, och han skötte sig otroligt bra. 
Här har ni en ful liten skiss på vad vi hoppade. 
 
Jag började med att hoppa banan med små kryss och ett räcke, och han klarade det jättebra! idag behövde han inte kolla på hindret innan han hoppade, han ba hoppade med glädje. 
Sista hindret, nr. 4, stannade han på några gånger, men jag tappade ridningen helt mot det hindret så det kan jag ta på mig. 
 
Sedan höjde vi upp hindrerna 2 och 3 till räcken, 2an var ca. 50 och 3an var på 70. Jag trodde helt ärligt inte att han kunde hoppa så högt redan (jag är konstig jagvet) men det var inga problem! han hoppade lite roligt första gången men annars så.
 
Sedan sänkte vi alla hindrerna i slutet så jag kunde rulla på banan om och om igen. Det gick SÅHÄR bra! Sedan var jag klar med det så då höjde Elina upp 2an till 80 cm. Han rev första gången, men jag var inte riktigt med i svängen mot hindret. Andra gången så hoppade han SJUKT bra, jag höll på att flyga av haha. Han var riktigt trött men ställde upp ändå! <3
 
Jag är sjukt nöjd över safir ikväll, han vågade och hoppade sjukt bra måste jag säga. Jag trodde aldrig vi kunde hoppa såhär högt, jag trodde verkligen inte det. Men se så fel man kan ha.
 
Nu ska vi hårdträna på start och stopp, mycket att han ska lyssna för skänkeln och stanna för tygeln och sitsen/rösten. 
 
Stackarn har även lyckats trampa sig som vanligt så imorgon ska vi och köpa rosa boots till honom, hihi. Imorgon blir det lugnt arbete i paddocken, kanske en liten utepromenad. Bara skritt och lite trav så han får lossna lite.
Världens finaste <3
 
 
 
 
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: