sprida falska rykten

igår när jag gick in på instagram så läste jag på en populär ridsport-skvallers sida och läste där om att någon hade skrivit att nellie berntsson fått avliva sin häst Elvis. en del skrev även att han hade fått kissing spines. 
 
Jag visste såklart inte om jag skulle tro på vad som skrevs eller inte, visst, jag tror inte på alla småungar som skriver R.I.P ELVISPEN eller liknande, men endel skrev hemska historier om att vi skulle sakna honom och ja allt sånt.
Men endel skrev också att han fortfarande levde men var väldigt sjuk, och endel skrev somsagt att han hade kissing spines. 
 
När jag då läste nellie berntssons senaste inlägg så var det som jag slutligen hade trott, han var inte död och hade inte kissing spines, men han var sjuk. men det visste ju alla redan. men att någon sjuk människa kan sprida ett sådant rykte om en tjej och hennes ponny är bara sjukt. Att säga att man var på kliniken samtidigt, och hörde hela samtalet. det var ju lite konstigt det också iochmed att de samtalde i enrum. 
 
Att sedan sprida det på en såpass stor skvallersida gör bara allt värre. hela ryktet startade enligt denna skvallersida av en kommentar på nellies bild, och det var även en bild på kommentaren. Jag tycker att det bara förstorade situationen och gjorde det värre.
 
Varför kan man inte bara respektera det som det är? nellie har det nog svårt med elvis nu och jag kan verkligen inte förstå hur vissa kan göra såhär mot henne. Vill ni att någon ska sprida ett hemskt rykte om din ponny, att den är död eller har fått en obotlig sjukdom i ryggen? Nej inte tror jag det. Fick jag reda på att någon sagt så om Safir hade jag blivit riktigt arg och besviken på oss människor. 
 
Skönt att skriva av sig lite, blev bara så arg när jag såg detta så jag ville explodera. Jag är inte ett så stort fan av Nellie berntsson, men jag har absolut inget emot henne och hon är inte alls värd allt detta. hemskt är vad det är. 
 
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: