Fredag, Lördag, Söndag - SKELLEFTEÅ

I fredag eftermiddag åkte jag med Elvira och hennes familj mot Skellefteå för årets första meeting! Tävlade ju Chili, men är man många som ska tävla och åka blir man lite utspridd. Vi hade det supertrevligt på bilresan dit, när vi kom fram lastade jag och Elvira av Palten och Joel och stoppade in dom i varin box. Sen gick jag över och pussade på Chili och sa hej till alla andra. I alla fall.. Sen behövde Palten och Joel trimmas lite, så jag och Elvira tog varsin ponny och red i ridhuset. Jag började med Palten, och det har blivit en sådan skillnad på honom sen Emmy köpt honom, han var så fin! Sen böt jag och Elvira ponny, så jag fick rida Joel, jag är käär. Han var så fin och verkligen en såndär perfekt Evelineponny, fina Joel♥. Vi hade det superroligt både jag och Elvira och red lite här och var och kände på underlaget. Sen for jag till hotellet där Maria och Johanna väntade på mig!
 
LÖRDAG: Vaknade supertidigt, så jag och Johanna skulle hinna äta våran specialmåltid i lugn och ro, frukostmänniskor, haha.. Sen for vi till tävlingsplatsen och gav våra pollar mat, och gick sen på en prommis med dom. Böt sedan om och gick banan innan jag började rida fram. Chili kändes jämn och fin, och vi nollade hela banan, hoppade LD. Är så stolt över lillchillan♥. Sen hoppade jag LC också! Vart stressigt och vissa stod väldigt ofta i vägen när jag skulle rida upp på hinder, så fick ingen bra känsla.. Så vi fick ett pet på banan, och jag red inte alls bra. Men ponnyn är verkligen så snäll som räddar mig i sånna lägen. Nu i efterhand är jag ändå nöjd över själva banan, med tanke på att vi gick in och gjorde en hyfsad runda trots en halvtaskig framhoppning. 
 
Sen for vi och käkade middag med hela BRK-gänget, galet så roligt vi har ihop och vilken gemenskap! Älskar mina underbara vänner och vet verkligen inte vad jag hade gjort utan dom. Sen for vi till stallet, först gick vi hela gänget med varsin ponny i bäcksvarta mörkret, sen vart det vääldigt blött och isigt så jag och Amanda vände med Dan och Chili och gick efter en upplyst gångstig och pratade och hade det supermysigt!♥ Sen åkte jag tillbaka med Jenette och dom tillbaka till hotellet. 
 
SÖNDAG: Samma igen, vaknade tidigt, gick och åt frulle och sen packade vi ihop våra saker och åkte mot tävlingen! Så fort vi kom dit gick jag och Johanna och lämnad våra saker och sen gick vi banan! Lite klurigare bana, så fick lite blackout på framhoppningen om hur banan gick nu igen.. Elvira hjälpte mig på framhoppningen, och det kändes jättebra och vi fick superbra språng! Gick in på banan med bra känsla, var nervös över de svåra svängarna, men ja.. Hade bra galopp genom hela banan, hade henne med mig och vi hoppade klockerns och nollade! Alltså denna ponny, jag tycker om henne så galet mycket!♥
 
 
 
 
Världens finaste♥
 

/eveline

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: