gårdagens hopptävling

igår debuterade jag med Armani på klubbtävling och resultaten var helt underbara! världens finaste häst <3
 
LE: (hoppade med b-ponnysar utom tävlan, alltså 50 cm för att börja lågt) 0 fel
superfin! jävlades inte en ända gång under framhoppningen som han brukar när man rider, utan var fokuserad. jag red mycket bättre än vad jag brukade! fick bra språng, hoppade alla hinder 2-3 gånger innan jag skrittade tills det var min tur. väl inne på banan gick allt jättebra, litet konstigt språng på hinder nummer 1 men alla andra språng var bra! Så 0 fel på våran första start!
 
LD: (hoppade med b-ponnysar även här, 60 cm) 0 fel
Efter att jag hoppat första klassen efteranmälde vi mig till en till klass, och det gick lika bra. inne på framridningen var han lite taggad, och sparkade bakut en gång men inte mer, och det är ju bra! det är nämligen så att såfort jag hamnar i obalans eller liknande så sparkar han bakut, och det är det vi försöker ta bort, att jag ska hinna "parrera" honom innan han gör det. I denna klass gick det lite bättre, jämna språng på varje hinder. lite dåliga vägar från min sida men helt godkänt ändå. ponnyn leverarade! <3
 
så det kunde inte ha gått bättre, noll fel i båda klasserna på våran första tävling. så stolt över mig och ponnyn!
/emilia

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: