Gårdagen+Idag!

Helgen har bara susat förbi! Igår var det miniklubb som stod på schemat. Hanna red dressyren och cavalettin med Pluto, och det gick hur bra som helst för dom! ♥ Sen hoppade jag ju med honom. Framhoppningen var en enda röra vilket resulterade en jättegrinig ponny som inte alls ville gå fram för skänkeln eller något, han blev jätteseg. När vi kom in på banan hade jag inte alls några förväntningar, det kändes som att jag bara kunde vända om och gå ut. Men sen tänkte jag om och tänkte, nu gör vi något bra av det här! Så gasade upp honom efter långsidan och hela ponnyn blev som en solstråle! Fick startsignal och red mot första hindret med en bra känsla. Blev ett stoppdär då han tyckte solkatterna var superläskiga.. Men sa åt honom välldigt ordentligt, mer än vad jag brukar göra när han stannar. Kände verkligen att jag måste visa honom att han visst kan, han blir så osäker på sig själv i bland. Efter det blev det mycket bättre! Vi kom igenom banan med ett jättebra flyt och perfekta språng på varenda hinder. Så jag är verkligen jättenöjd över ponnyn och gårdagens prestation! ♥ Nu vet han ju också att solkatter inte är farliga.. ;) 
 
Idag då? Har varit nästan hela dagen i Boden. Utbildning med USS. Och sen har jag varit hos Malin och smidigt planer inför sommarshowen! :D
 
Världens sötaste Hanna & Plutten! ♥
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: