Dagens ridpass

Har inte känt mig så frisk i veckan och det har varit så kallt så har inte ridit och bara fokuserat på skolan.
Men idag så var det ganska fint och jag började må bättre så det vart ett lugnt mjukgörande pass- och sadelprovning!
 
Började att skritta fram en längre tur i skogen och sedan gå till ridbanan gör att senare ta tyglarna och börja böja han ordentligt i båda varven. Testade att ställa ha utåt på volterna, försökte os på de där förbaskade  skänkelvikningarna. Och ja tyckte att det gick över förväntan faktiskt, han var väldigt mjuk och försökte så gått han kunde! Och det bästa, sadeln hade inte åkt fram och han verkade trivas!
 
När jag kände mig nöjd i skritten så travade jag i en frisk trav på en stor volt, tränade på att korta traven och även här ställa utåt. Fortsatte senare med att trava runt fyrkants spåret och plockade upp formen lite. Öka minska, öka minska, Ställa utåt, ställa inåt , rak rikta.
 
Och efter det så slutade jag, han kändes så avslappnad och han var lugn hela tiden. Fann många knappar och det var nog vårat bästa pass hittills. Och det kändes skönt att sadeln passa och var riktigt bekväm! (kommer bilder senare på den).
 
 // Amanda
 
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: