Dagens tävling

hej på er!
idag var det somsagt klubbtävling. igår var jag sjuk, magsjuka, men idag mådde jag prima så valde att starta ändå. 
 
Kan då börja med att säga att amira aldrig har hoppat så bra som hon gjorde idag! shit asså, helt perfekta språng, bra taxering på alla hinder, förutom ett. men gud, hon slutar aldrig förvåna mig. hon busade som fan på framhoppningen också, gullis.
tillbaka till resultaten!
 
LD - 0 fel 
hon var taggad som fan och ville inte stå still, busade osv på framhoppningen men hon var ändå fin. tog lilla 2 gånger, en gång i trav och en gång i galopp. jobbade ganska mycket med att hon skulle gå fram för mina skänklar, det gick bra. tog räcket 2 gånger och oxern 1 gång eftersom att hon hoppade det jättefint. 
gick in på banan med en bra känsla, hoppade ettan klockrent och linjen 2-3 gick också bra. på hinder nummer fyra så hoppade hon jättefint också, med ryggen ordentligt. nummer fem gick bra, hon tvekade lite men hoppade.    hinder sex gick utan problem och sista hindret också, felfritt!
jag är jättenöjd över den klassen även om hon var lite studsig och pigg, men jag tycker bara det är kul när hon lever upp lite. finaste ♥
 
LC - 4 fel
på framridningen var hon lite lat först, men när jag gick in på framhoppningen så fick jag henne pigg igen. hoppade lilla 2 gånger som förra gången, tog räcket 2 gånger och oxern en gång. hoppade jättefint och jämt. gick in på banan och fick gå där inne ett tag, fattade galopp och hade en bra galopp, men amira var i sin egna lilla värld och rev första hindret. sedan fattade hon vad hon skulle göra och hoppade 2an lite konstigt men ändå bra. hinder nr 3 gick också bra och 4an med. femman gick också jättebra men missbedömde avståndet och hon hoppade av jättetidigt, hängde inte med i det språnget. hoppade sjuan, samma hinder som nummer 4 i första klassen, och det hindret hoppade hon jättebra, och sista hindret gick också bra. jag är jättenöjd över henne!
visst, det hade varit kul och gå in på omhoppning med noll krav och svänga lite, men jag har gott om tid på mig att få göra det. världens finaste ponny!
smakprov... ;)
/emilia
 
 

KOMMENTARER


Ni var jätteduktiga, filma er om du vill se/ha :D

Svar: tack erika! jag vill gärna ha filmerna, kan du kanske lägga upp dom på youtube när du kommer hem från norge? :)
None None

2012-12-08 // 17:18:32

Juste nu kom jag på vad jag skulle säga förut!! x)) Att gud vad fint hon hoppa på fyran (tror jag det var) i LCn! Hon skulle ta ett till med du tröck i henne så hon hoppa perfekt! Man såg verkligen att det var du som gjorde det! Så fina är så glad för er! ♥

Svar: haha åh du är så gullig! tack <3
None None

2012-12-08 // 17:35:43

Hihih, tack desammaa! Ja jag saknareeeej!! ♥♥

2013-01-02 // 16:54:02
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: