dagens ridpass

idag red jag amira, vi hade fri ridning (som vanligt, det tycker jag är väldigt bra då vi får chansen att sätta upp egna ridpass och själv kunna bestämma vad man vill göra. dessutom har man ju instruktören där som kan hjälpa till om man vill ha hjälp osv.) 
 
jag hade tänkt jobba med framåtbjudningen och det idag, för att få en bra känsla till imorgon då det är hoppträning på schemat. men när jag började varma upp henne så insåg jag att det inte var någon idé då hon var sjukligt pigg. hon ville bara fram fram fram
så då ville jag ju såklart utnyttja den, men inte rida henne för hårt så hon inte var helt slut imorgon. men jag jobbade lite ökningar på diagonalerna och jisses vad hon kan den lilla tanten när hon har igång bakkärran. fina ökningar i varje varv, helt kanon!
 
i galoppen jobbade jag lite volter och galopperade över 2 galoppbommar på långsidan. jobbade med att räkna galoppsprång, öka och länga osv. hon var lite okoncentrerad i början men sedan förstod hon vad som skulle göras.
vi hade även ett litet kryss på ca. 60 cm som vi fick skutta över. jag gjorde det några få gånger. efter det så var det kanske 10 meter och sedan 4 upphöjda travbommar. så jag jobbade mycket med avsatsningar till trav efter hindret. hon var väldigt taggad vilket var bra enligt mig. men jag vill inte att hon ska bli helt "taggad" så man inte har något att säga till om. så när hon tog bettet efter hindret och inte ville lyssna sa jag åt henne en gång ordentligt och då så blev hon lite lugnare. 
sen tog jag lite snäva svängar på krysset också, funkade väldigt bra och okomplicerat. behöver bara hålla koll på min yttertygel + ytterskänkel. 
 
ja, detta var ju ett ganska långt inlägg men jag är riktigt nöjd över ridpasset! 
haha min mun på dendär bilden, priceless. tog den bara för att ponnyn är söt. jag skrek "bra" på bilden för att hon inte stannade på hindret haha.
 
/emilia

KOMMENTARER


Tävla om ett unikt, egendesignat iphoneskal från Caseapp, enkla regler!

http://kajsaochtuvas.blogg.se/2012/november/tavling-i-samarbete-med-caseapp.html

2012-11-27 // 21:31:15

Du rider henne jättebra !

2012-11-27 // 22:21:22
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: