Dressyr!

Hade min lilla pluttis i dag. Red med hans gammla sadel, dock med gelpadd. Och måste bara säga att det är sjukt att paddar kan göra en sån skillnad i sadeln. Satte sig mycket bättre efter hans rygg och sätet blev jätteföljsamt. 
 
Väl ute i ridhuset. Välldigt kvick för skänkeln och med mig redan från början, vilket var välldigt bra! Jobbade voltarbete, oså. Lite loj och så där emellan åt. Men jag har hittat problemet och det sitter i MIG, stelnar som till i nacken och för inte tillbaka axlarna ordentligt, och mina händer hamnar såhääär långt framme på honom. Så fort jag drog tillbaka axlarna och armbågarna i sidorna gick det mycket bättre. Han blir verkligen superfin så länge jag gör rätt. Synd att jag inte har något b-ponny år inom tävlingarna längre.. Vill verkligen ut och tävla med min lilla bäbis ♥ Efter ridpasset, mös jag på med honom gav han massa gott. Sen flätade jag och pysslade på med honom. Bandet jag har till denna ponny är så otroligt, mitt lilla hjärta ♥.
 
Ser typ ut som att jag ska peta mig i örat eller nå.. haha. Men tusen pussar på ponnyn, du är bäst! ♥
 
/eveline

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: