Dagens Ridpass

idag red jag Safir med det tvådelade bettet istället för det D-ringade med kopparrullar. Det gick över förväntan! Han var superfin. 
 
jag började med att skritta honom i båda varven, det gick superbra. Sedan började jag trava och jag märker otroligt mycket skillnad på honom på denna vecka (jag har bara haft honom i lite mer än en vecka). Han var avslappnad och mjuk, precis som jag vill ha honom i traven. 
 
Jag hade planerat att hoppa idag och det gjorde jag. två hinder, på en distans med orelaterat avstånd. jag började med att hoppa det lilla hindret, och han tvekade inte ens. Då kan jag berätta att jag blev stolt över min bebis. 
Sedan kom jag på ett lågt kryss, och först stannade han en gång, men hoppade sedan stillastående. Så kul att han verkligen vill komma över, trots att det blir svårt. Men han klarade det bra. Sedan kom vi en gång till och då hoppade han som vanligt. 
 
Sedan kom jag på båda två, som en liten bana haha. Det gick så sjukt bra! han visste precis vad som gällde och tvekade inte en sekund. Även om han sparkade bakut av glädje två meter innan hoppade han ändå. haha. Men han gjorde det riktigt bra! Vi höjde sedan krysset och insåg att safir hoppar bättre när det är högre. Vi höjde det till cirka. 50-60 cm och vi slog höjdrekord faktiskt ;)
 
så otroligt fin ponny jag har, så lycklig är jag just nu! jag ville aldrig hoppa av idag, jag ville fortsätta rida hela natten. sånna ridpass vill man ha varje dag! synd att han ska vila imorgon, jag är så ridsugen just nu. han ger mig så mycket motivation!
foto julia hermanson.
 
 
 
 

KOMMENTARER


Har du sett bilden på honom i Kuriren idag? Länk till artikeln:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6914825

Svar: haha jo jag såg det, hahah!
None None

2013-08-17 // 15:08:24
Alicia

Superfin bild.👍Ni är jättefina tillsammans:)

Svar: tack så hemskt mycket <3
None None

2013-08-18 // 08:57:26
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: