dagens ridpass // HOPPNING I RIDHUSET

ojojoj, idag hade vi hoppning i ridhuset! Andra gången han är i ridhuset, och nu var det dessutom hinder där! Han brydde sig inte lika mycket som jag trodde han skulle göra, så det var ju bra. 
 
Han var jättefin i skritten och i galoppen idag, traven var inte speciellt bra i början men när vi hade jobbat lite med framdelsvändningar osv. så blev han mer lösgjord och slappnade av mer i traven efter det. 
Sedan gick vi över travbommar, först så kollade han en gång, sedan gick han över.
 
Han är så osäker nu i början på vad hoppningen innebär så han vill alltid stanna och kolla på "hindret" innan han går över. just nu håller jag på att arbeta bort det, men det svåra med det är att man kan ju inte hoppa varje dag. även om vi snackar småkryss på 50 cm så får det inte bli för mycket. men jag tror det är osäkerheten i honom som sitter kvar lite. :)
 
Det var samma visa när det var hinder ivägen. Då stannade han, men snäll och MODIG som han är så hoppar han ju över ändå. Han är så sjuk! han kommer till hindret - stannar och hoppar sedan rakt upp i luften som en känguru. sötisen. 
Vi hade lite problem med den linjen idag, första hindret hoppade han alltid stillastående och andra hindret hoppade han lite finare på, med fart. 
Men han blev väldigt trött, och det kan jag förstå. Så när han hade gjort det bra en gång så pustade vi och tog det sedan från andra hållet.
Det gick bättre! Han tvekade inte ens mot första, men mot det andra så såg jag ingenting pga. solen så vi kom lite knasigt, men han hoppade iallafall. Andra gången så hoppade han perfekt på första och superfint på sista. Så jag är nöjd!!
 
foto Julia Hermanson
 
 
 

KOMMENTARER


Fin bild!! :) kram

2013-08-28 // 15:28:13
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: