Stress och rutiner

Är det bara jag som är så dålig på att ha rutiner och är dålig på att planera? Nää, knappast. Jag är en person som väldigt gärna skjuter upp saker till sista stund(speciellt inom skolan), försöker hinna med mer än vad jag egentligen kan/hinner i vardagen, och skyndar gärna  så jag ska hinna med de andra sakerna samma dag fast "sen". Såå dåligt jag vet, jag har haft problem med stress, planera, koppla av och bara andas(Och nu menar jag inte skolan, utan syftar på stallet, kompisar å maaassa saker jag vill hinna med). Det har liksom varit att jag proppar in så mycket det bara går på en dag, och försöker hinna med det fast utan planering, jag stressar bara igenom det och stressar sen iväg till de andra utan att liksom "landa", svårt att släppa tankarna från de saker som verkligen känts som måsten osv. Och sjävklart tar det ju ut på kroppen till slut. 
 
Men tro mig, jag har gjor FÖRÄNDRINGAR i min vardag så det blivit betydligt mindre stress och jag har dagar jag bara kan komma hem från skolan och sätta mig ned i soffan och slå på TV'n utan att behöva tänka nu måste jag göra det där, självklart finns det kvar men absolut inte på samma sätt som tidigare. Men något jag verkligen måste komma in i rutiner med är hemmaplugget, verkligen! Läste på Linns blogg alldeles nyss faktiskt om hur hon planerar upp sina dagar för att få ihop allt, och det är faktiskt att sätta ut vissa tider man pluggar, supersmart ju! Ska t.ex ha, plugg från 20.00-21.00 bestämda dagar under veckan till vårterminen, det kommer nog bli så mycket lättare tror och hoppas jag. Är någon av er också dåliga på att ha rutiner eller har dålig planering? Tror ju knappast att jag kan vara ensam om det..
'Något i domhär stilarna, jaaa'
 
/eveline

KOMMENTARER


Åh vilken fin blogg ni har, här måste jag definitivt klicka in oftare :D

2013-12-15 // 14:42:06
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: