Världens snällaste ponny med ett hjärta av guld..

Det måste ju vara Guiness. Rakt och ärligt från hjärtat, jag har ALLDRIG mött en sådan unik, snäll och trygg ponny med allt på samma gång. Vem som helst kan rida honom, och utan problem gör han och försöker göra allt du ber om. Om ni inte minns vem det är så är det en irländare som jag red hos Jeanette under sommaren och lite under våren. Under våren var det mäst Mimmi som red honom, och hon som inte kännt sig så trygg på hästryggen tidigare kände sig tryggare än tryggast på hans rygg  vilket hon gör på vilken häst hon är sitter på idag. 
 
När jag säger världens tryggaste ponny, då menar jag världens TRYGGASTE ponny. Minns så väl när jag var ute och red med Mimmi på Chippy, Johanna på Cian och jag på Guiness. Mimmi och Johanna hade sadel på sina ponnysar och jag red barbacka på Guiness, mitt i allt får deras hästar fnatt och börjar skena när vi vänder hemmåt, och jag hinner bara tänka "vad fan gör jag nu? Vi kommer ju haka på dom!" men nej, faktisk inte, medans dom hade hunnit passera en sväng och hunnit komma en bit efter vägen innan dom fick stopp på sina hästar så kom jag och Guiness i lugn galopp typ 200 meter bakom dom som att inget hade hänt, snacka om cool ponny!
 
Innan han kom till Jeanette så hade han endast gått markarbete och skuttat över små kryss. Vi skulle till Voullerim med Happy och Chippy först, men Happy hade spekulater och vi ville ju inte att det skulle hända något ifall han skulle bli såld. Så vi tog med Guiness i stället, tanken var att hoppa 30cm och om det skulle gå bra så skulle vi hoppa 40cm också eftersom han inte hade gjort så mycket innan. Men väl på plats så bestämde vi att vi startade 50 så fick det gå som de gick, allt gick så bra! Så vi efteranmälde till 60cm och även där gick allt bra. Från att gå från att bara gått markarbete och småkryss till att komma till en bortaplan och vara helt stabil och hoppa en bana på 50 cm på 8 hinder med oxrar och räcken, så grymt duktig ponny! 60 cm kom vi också runt med ett pet på ett räcke. 
 
Förstår ni nu vad jag menar med han är världens snällaste ponny som verkligen har ett hjärta av guld och ställer upp för sin ryttare. Underbara Guiness♥.
 
Guiness är nu till salu igen, tyvärr. Så om du är ute efter ponny som blir din bästa vän
som du kan ge all tid i världen till och ha roligt med och känna dig 210% säker på, då är Guiness den perfekta ponnyn. Rena rama drömponnyn.
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=778582
♥♥♥♥♥
 
/eveline

KOMMENTARER


Vilka fina bilder och vilken bra blogg! Kolla och kommentera gärna min
Kram:D

2013-12-27 // 20:33:02

KÖP HAN EVELINE!! TJATA IHJÄL DIG PÅ PÄRONEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-12-28 // 14:10:33
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: