jag hatar att må dåligt

jag går ofta igenom hårda perioder i mitt liv, precis som alla andra tonåringar i vårat land. jag blir ledsen, jag blir arg och jag blir besviken. Även om det liksom är "såhär det ska vara" - att tonåringar SKA ha sina depperioder, så tycker jag dom är hemska, just för att man börjar tvivla på sig själv. 
 
jag läser massa bloggar varje dag och jag kollar även in på instagram, facebook och twitter dagligen.
där är vi helt öppna med våra åsikter, bilder och texter. jag trivs med det, men det finns också så mycket nackdelar med det. senast igår fick jag en kommentar om att jag var tjock på min instagram. är det sånt vi måste vänja oss vid nu? att människor som bor i andra land ska snoka på våra bilder och sedan lägga en kommentar? 
det är sånna kommentarer som gör oss deppiga. minsta lilla bakslag och vi blir som zombies ungefär. 
 
jag hatar att må dåligt. jag vill vara glad hela tiden och jag vill sprida glädje.men jag har insett att det är omöjligt i den värld vi lever i idag. man ska inte må bra i dagens samhälle - man ska vara depp. då blir man mer uppmärksammad av andra. 
varför kan vi inte bara glädjas av varandras glädje liksom? jag fattar inte problemet. är man glad så blir man genast ledsen igen då någon kommenterar att man är "för" glad. det är som en ond cirkel.
 
kände att jag behövde skriva av mig. jag går omkring med så himla mycket tankar i mitt huvud nu så jag snart spricker eller bryter ihop och jag hatar det. jag måste prata med någon som förstår mig. jag har massa saker som tynger ner mig, men som jag väljer att ignorera. men någongång måste jag tänka på det för att det ska få en lösning, som nu. jag vill bara ha någon att gråta för, som kan säga åt mig att det kommer bli bra tillslut.
då är det bra att jag har mina vänner, som alltid ställer upp för mig. jag har en vän som förgyllde mitt liv förra veckan, en stalltjej som jag kommer vara evigt tacksam för i all evig tid. att göra något så snällt och gulligt mot sin kompis får mig att bli tårögd av lycka. det är synd att jag inte kan hjälpa dig nu i den situationen du är i, och du vet vem du är. love you ♥
 
/emilia

KOMMENTARER


Finns så mycket roliga människor här i världen, som gillar att "tycka och tänka", men förstår inte alltid konsekvenserna det kan ha för andra.
Där känns det som att det är bättre att försöka "sopa av sig och gå vidare", även om det känns som om man tar åt sig otroligt mycket. Att prata av sig och uttrycka sin känsla över det man hört/läst, är ett jättebra sätt att bearbeta för att kunna gå vidare.
man får faktiskt rasa ihop, så länge man reser sig upp och går vidare sen, och inte fastnar i någon sorts negativt mönster och blir kvar...

Svar: fint skrivet, och jag håller med dig :)
None None

2013-02-08 // 14:19:51
Nina ❤

Man ska strunta i allt sånt, jag är väl medveten om att du inte är ett dugg tjock, jag äter ju alltid upp din mat så du kan omöjligt vara tjock haha ;)

Puss på dig, kom hit när du vill min dörr står alltid öppen ❤✌👍😘

Svar: ♥♥
None None

2013-02-08 // 20:23:34
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: