tillbaka

nu är vi alla tre tillbaka igen. ny design ska fixas, bloggtävlingar osv. nu blir det en nystart!!
 
jag är tillbaka efter min bloggpaus och den var välbehövlig kan jag säga. nu ger jag 100 %. nu har jag dessutom sportlov så jag kan blogga mera. det var det som var tänkt från början, att jag skulle börja blogga när jag fått lov.
 
imorgon blir det "tävling" för min del, klubbtävling. dock ska jag bara starta LE och hoppa 20 cm lägre med Armani. det är för att vi ska få en bra start. börja lågt och sedan öka :) så det blir 50 cm imorgon. därför ska jag hoppa honom om någon timma på brk, så det blir kul. amira kan jag tyvärr inte tävla pga. skavsåren som har kommit tillbaka :(
 
en annan grej som inträffat var att jag faktiskt flög av i onsdags, och det händer inte ofta kan jag berätta. senaste gången jag ramlade av var typ ett år sedan... och därför flyger jag av ordentligt när det väl händer hihi. så jag flög av amira på hoppträningen, jag hoppade barbacka då hon inte får gå med sadel nu när hon har skavsår, och vi hoppade en bana på ca. 90 cm. så kom jag på en oxer på den höjden, vi kom rätt bra in, men det blev ett missförstånd mellan oss och då stannade hon. jag hände på halsen, for på hennes huvud och då blev hon rädd, så hon kastade upp huvudet så jag gjorde en volt typ och landade på armen. det gjorde ont, fick en muskelbristning i armen. därför har jag haft väldigt ont sedan i onsdags, men det börjar bli bättre. det var också därför jag inte trodde jag skulle kunna tävla imorgon, men jag red igår och då gick det bra. (då var det dessutom en storhäst haha). jag trodde jag brytit armen igen, för jag ramlade av boss en gång och bröt den. och det var samma arm som jag landade på, men det var inte så farligt som tur var! 
 
ja, lite långt inlägg kanske men film på när jag flyger av kommer senare ikväll ;)
min fina prinsessa
/emilia
 

KOMMENTARER


Johanna

Du ramlade faktiskt av passé på hästhandbollen i sommars ju ;)

2013-02-22 // 22:03:22
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: