VÅRKÄNSLOR

Så mysigt väder det är ute idag! Mimmi har sovit hos mig så vi tog en tur i  skogen och på plan med världens finaste nordisar♥. Fröken är ju inte alls van att bli riden nästan, haha. Så när vi red halter och så på planen så blev de lite småhopp, hihi. Men försökte hitta ett stöd där hon tog det som mellan hand och skänkel oså, i slutet funkade det superbra! Hon var allmänt pigg hela passet så när jag gav hon långa tyglar så ställde hon sig på bakbenen, sötnöten♥. Mimmi skulle avsluta med två korta travsträckor i skogen på Pavve, och dom kom inte ens ut från gården. Han blev jättebusig och började slänga med huvvet och vända i försök till någon galoppbock haha. Så då satt jag upp och skulle trava honom, vi börjar likadant. En kastform av skjuta i från med bakbenen och vända i galopp. Väl ute på slingan tog jag en travsträcka som visserligen började med bock, så tröck till med skänkeln och då blev det en bra trav! Som vanligt var han jättenöjd hela passet! Älsklingshästen♥. Så detta pass resulterade bockar av glädje och PIGGA hästar, men det var såååå kul! 
 
 
 
/Eveline

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: