aethdthgituytiyui

sådär känns det just nu, som en jädra soppa man snörrar runt i. Hmm, jaja gårdagen har varit väldigt hästig som vanligt i alla fall. Vid tre-tiden for jag till stallet och mötte upp Johanna, tog in irländarpownisarna och började göra i ordning dom. Vi for ut och red en sväng i skogen med två lååånga galoppsträckor, gjorde något avbrott här och var för att byta galopp så han lär sig höger och vänster galoppskänkel. Dom sista fattningarna tog han direkt rätt på. Duktiga Apollo som är så fin!
 
For sedan till Pavve och fixade allting där, borstade och pysslade på med honom innan jag tränsade och for ut på en underbar barbacka tur i det fina kvällsvädret! Skrittade fram rätt så länge innan jag kortade upp tyglarna och började arbeta honom, han var riktigt stel så jobbade jättemycket med att ställa och böja igenom honom. Funkade sisådär, men blev helt okej i slutet, avslutade med en typ 20 meters trav innan jag skrittade av honom.
 
Jag behöver våra läsares hjälp! Pavve har ju artros i bakknäna, och man kan därför inte rida dressyr med honom på böjt spår, dvs inget voltarbete och ingen paddockridning, helst bara rakt fram i skogen. Men han behöver samtidigt behålla muskler och mjukhet i kroppen för att hålla sig fräch, och därför behöver jag ER hjälp! När jag är ute och rider brukar jag böja och ställa igenom honom, men då är det oftast bara halsen och nacken som blir mjuk på honom. Har ni något bra tips om någon bra övning som man kan göra i skogen på rakt spår, ex hur man kan få hästen lösgjord i hals, nacke, bogar osv? Vill inte sitta på hästryggen och slita ned hästen i låg form och arbeta upp ryggen, jag vill få hästen med mig och lösgöra den så man kommer fram till mellan hand och skänkel och i det läget arbeta upp ryggen. Jag vet ju att de flesta brukar lösgöra deras hästar med mycket voltarbete osv, men Pavve får bara gå på rakt spår, och jag vill verkligen hålla han fräch. Så snälla underbara bloggläsare, kom med nå bra tips, är verkligen jättetacksam över det!!
♥♥
 
 

KOMMENTARER


Johanna - A dream as model ♥ http://jonza.blogg.se

Sv: kul att du tycker det :D

2013-07-23 // 15:10:03
SANDRATORN.SE - BLI MÅNADENS BLOGG INNE HOS MIG! http://sandratorn.se

Svar: Tack för tipset. Ska absolut vara med och tävla! =)
Allt bra med dig?

Svar: allt är bra med mig! :D dusjälv? :) /emilia
None None

2013-07-23 // 16:22:44

Sidvärtes, de gör man typ på rakt spår och det för bakbenen att jobba under sig så han kan lyfta ryggen och bli mjuk i sidorna! ;) ♥

2013-07-23 // 21:01:32

sv: nej vi var i makarska! :)

2013-07-24 // 14:16:49
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: