Chippy & Pluto!

I förrgår och igår så red jag fina Chippy! På måndagen for vi ut i skogen och red i skritt och trav. Han började hitta bettet och stödet mellan handen och skänklen jättebra! Det var verkligen stor skillnad från passet i lördags, dels så var han nyrakad och en piggelin också, hihi. Hur som helst är jag verkligen jättenöjd över det passet!
På tisdagen var vi in till ridklubben och red i ridhuset. Det var allra första gången i sitt liv han var i ett ridhus, jag ledde runt honom och lät han titta runt lite, det enda han gjorde var att kolla sig själv i speglen och lukta på bokstäver. Hur cool som helst var han verkligen. Det här passet gick ännu bättre, han gick superfint, tuggade på bettet och trampade på bra under sig. Han var verkligen jättejättefin det här passet också och jag är såå nöjd. Ååh han är så fin, Chippy♥.
 
Idag har jag haft min älskade lilla ponnyplutt♥ Och äntligen fick jag en bra känsla! Gick ut till ridbanan och tricktränade och tränade frihetsdressyr, funkade helt super faktiskt. Sen fick jag vänta någon timme på att ridhuset skulle bli ledigt... En halvtimme innan det vart ledigt gick jag ut till planen och skrittade fram och tog tyglarna. Red framdelsvändningar och skänkelvikning. Red skänkelvikningar över en bom i skritt. Han blev jättefin och gick helt prima! Så gick vi till ridhuset och red mycket ökningar och att hålla igång i ett bra och raskt tempo. Sen avslutade jag med lite galoppjobb och skrittade sedan av. Är så nöjd över att det går framåt med lillhjärtat♥.
 
Annars då? Haft skola, ridit finaste Pavvis, fått lov och haft lite kvällshumor med Amanda i stallet! 
Fina Chippy som alltid som får en så glad, slutar aldrig förvåna en♥
En trött plutt efter ett ridpass i höstas♥
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: