min älskade prinsessa.

Många har frågat VARFÖR amira ska åka, hur det gick till osv - därför berättar jag det nu. 
 
Som jag har sagt så ägs inte Amira av BRK. hon är endast på foder, då dom hyr henne för en speciell summa per år. Amira har stått på BRK i 4 år, och nu har kontraktet dom har gått ut. dom har frågat om dom får köpa henne, men han (gert heter ägaren) vill inte sälja henne. han har ett uthyrningsstall och tjänar därför mer på att hyra ut hästarna. 
 
Amira har under dessa år varit en av BRKs bästa ridskolehästar och alltid gjort sitt bästa. hon är så otroligt snäll och gör allt ryttaren ber om.
 
Jag hade mer än gärna hyrt amira, i ett år eller liknande. men den summan som han vill ha per år kan vi inte betala. Ägaren har nu skrivit ett kontrakt med en familj i Småland som kommer få henne i början av Juni.
 
Så kortfattat så är det så att amira inte ägs av ridklubben då dom bara hyr henne, och kontraktet har gått ut och BRK kan inte betala den summan för henne som hon kostar varje år. Därför så ska hon åka till en annan fodervärd i Småland.
 
Amira är värd det bästa, och kommer få det i sitt nya hem. det är jag övertygad om. Hon kommer bli så otroligt lycklig över att vara privatponny, även om hon älskar livet som ridskolehäst. Men hon kommer älska känslan av att vara den ända. att ägaren bara bryr sig om henne. Att hon får stå i centrum. hon är en ponny som alla älskar. Jag tror verkligen att amira kommer trivas i sitt nya hem, och hoppas att hon inte behöver åka runt så mycket i sitt liv. Jag önskar att ägaren kanske nån gång kan sälja henne så hon slipper det.  
hon är min prinsessa som alltid kommer vara no.1 för mig. Världens finaste ponny. vi kanske inte vann alla tävlingar, vi kanske inte var snyggast på tävlingsbanan, vi kanske inte var det bästa ekipaget - men vi kämpade och gav inte upp. Trots alla motgångar gav vi inte upp. Och jag är så otroligt stolt över oss, våran förändring, tillsammans. från att skena runt hoppbanor på 60 cm till att faktiskt tävla LD-LC med bra resultat vissa gånger. Jag kan inte förklara min kärlek till denna ponny i ord, det går inte. Och jag kommer vara så otroligt ledsen den dagen hon åker.  
hon var min drömponny från dag 1 och jag är så glad över att just jag fick chansen att träffa henne, och bli så bra vän med henne. Jag kommer aldrig sluta älska henne ♥
 
tårarna rinner medans jag skriver detta eftersom jag inte vill att hon ska åka, jag vill verkligen inte det. det hade varit bättre om hon åkte till en ryttare nära, så man åtminstone kunde få träffa henne nån gång. men nu ska hon till småland... och jag kommer nog aldrig träffa henne igen efter hon åkt...
Från detta...
 
till detta. 
/emilia

 
 
 

KOMMENTARER


<3

Svar: <33
None None

2013-05-27 // 20:42:26
Tilda

<3<3

2013-05-27 // 22:38:53

♥♥♥

Nä precis, men det är ju så egentligen, hjälper man inte till får man inte tävla gratis, men vissa verkar inte fatta det.... #latmaskar

2013-05-28 // 22:19:56
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: