Åh vad du är bra Fredag!

Igår var jag ute på värdens mysigaste tur barbacka på Pluto i skogen. Lät han rulla på som han ville och upptäckte nya stigar i skogen, i slutet travjobbade vi lite och han var jättefin, gulleponnyn.♥
 
Idag har dagen flytit på med skola, och på eftermiddagen for jag och fixade allt åt Pavve och borstade och mös med honom. Det är verkligen kvalitéstid att sitta i boxen och mysa med en så gosjuk Pavve medans regnet smattrar mot stallfönsterna.♥ For sen och red Chili, red ut med Tilda & Rut. Mycket prat, men det är så skönt att bara få prata av sig ibland. Kände mest på Chili idag, ville känna vart jag hade henne, testade vart hon gick som bäst och vart de blev lite dåligare. Men känns som att jag har mycket bättre koll på henne nu, hon är såpass känslig och det tog några gånger att vänja in sig efter att ridit de lite lojare hästarna. Men det känns bra med variering och jag vet att jag får mer erfarenhet av rida känsliga ponnyer ibland, och det är ju extra roligt när Chili är så fin! 
 Lånade en småsöt bild från Jeanette på Rut & Chili! Som ni ser så är det inte så bra väder här i norr, så just nu sitter jag här och värmer mig med täcken och kuddar efter att ha varit och ridit i regnet på en fruktansvärt fin Chili.
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: