Mycket i ridhuset

Idag träffade jag äntligen amanda på Brk efter att ha varit borta från henne i en vecka. har saknat henne när allt går skit här hemma. Inte inom hästeriet men på andra plan. Ajja, nog om mina problem nu ;)
 
Jag bestämde att jag skulle rida med Amanda i nya ridhuset, och så blev det också. Gick in i ridhuset och det var ganska så många där, såklart. Men jag tänkte att det var bra för honom och det är det ju också. Det var hästar som inte gjorde samma sak som honom, alla gjorde olika saker och det är mycket bra för honom att vänja sig. 
Han var lugn ändå, inget hopp och studs för att låtsas vara rädd. Dock var han ju lite spänd, men det tänkte jag att han skulle vara. I den situationen kan jag bara sitta där och försöka få honom att kolla bort från det som är annorlunda. Stolar i hörn, folk som går på läktaren osv. 
I början var det ju skitläskigt men sedan gick det bra. 
Sedan gick en del av de som var i ridhuset så då började jag jobba honom lite i galopp också. Han var fin och slappnade av i slutet, inte som han brukar men idag hade han faktiskt en anledning till att få vara lite spänd. 
Han är ju som en bebis i skallen så jag tar det lugnt.
 
Men det bästa med dagen var när vi gick över en bom på marken, mitt mammahjärta slog extra mycket då <3 inte mycket för er kanske men mycket för mig. Han vågade och var jättefin, haha.
Foto julia hermansson 
 
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: