Framtidstankar

Jag kan lätt se mig själv bo i en fin inredad lägenhet, eller ett hus lite utanför Stockholm, typ Solna eller nå, ta en latte påväg till jobbet, ha en medryttarhäst som jag rider någon dag i veckan, och ha ett rysligt roligt, bra och spännande jobb som jag trivs med!
 
Inser verkligen hur viktig skolan är som grund beroende på vilket yrke man vill ha.. Vill du bli snickare - gå bygg, sköterska eller läkare, veterinär, biolog - gå natur eller vård & omsorg, eller bussniesmänniska, psykolog, advokat eller whatever - gå samhälls eller ekonomi. Är verkligen inte bra på att få fram det jag vill ha sagt.. Men VAD DU än VILL BLI/JOBBA med, så är det bara du själv som kan sätta gränserna..
 
Vill du bli läkare, work for it! Lägg ned extra tid på skolan/studierna, gör så gott du kan och lite till och se hur långt du kommer. Tänk hur underbar det hade varit att stå där om tio-femton år, ha sitt DRÖMYRKE och bara njuta av livet. Om man tänker så, så är det nog ändå värt de jobbiga plugget man kommer ha framför sig, när man inser hur mycket gott det gör för en i framtiden. 
 
Huvudsaken jag vill få fram är att man ska vara nöjd över sig själv och det man gjort, följa sitt hjärta och verkligen jobba för det man vill, hur lite eller mycket det än kräver av en själv så är det fortfarande dig själv det handlar om. 
 
Man behöver lägre/högre betyg eller mer/mindre kurser/utbildningar för vilket yrke det än handlar om.. Och det är bara du själv som kan sätta gränserna för hur långt du vill gå! Så vad det än är.. GO FOR IT! 
 
  
 
 
 
/eveline

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: