Galen i träns

På senaste tiden har jag blivit helt galen i träns! Haha, kalla mig konstig men dom är såå läckra vissa av dom. 
Tänkte visa er 3 favoriter:
 
1: High Function Revolution från Perfect sit
Så galet fint träns! Som jag har nämt innan så är Perfect sit mitt favoritföretag typ, eftersom dom tänker på hästens bästa och för miljöns bästa. Som ni ser, så har detta träns ett brett nackstycke som fördelar trycket och dessutom har det en "vagga" vid bettet, som tillåter hästen att kunna "fjädra" på bettet i munnen. Dessutom är det väldigt snyggt! Priset är lite väl saftigt kanske, men det kan vara värt det då det hjälper så mycket för hästen och dessutom är ekologiskt! Pris: 2 299:-
 
2: Rambo Micklem Multibridle
Inte så svårt att lista ut va? Nä, detta träns tycker jag är riktigt bra och jag tycker faktiskt också att det är snyggt! Alla tycker olika om det men jag gillar det verkligen. Denna modell går också att änvända på 3 olika sätt. Med bett, bettlöst eller som longeringskapson. Detta träns trycker inte heller på hästen känsliga nerver, vilket är bra för hästen. Detta tränset är lite billigare men ändå ett bra pris för ett sådant bra träns. Pris: ca. 1390 :-
 
3: Claridge House Stafford
Detta träns är nytt i hööks nya vår/sommar-katalog och jag tycker det är så jäkla snyggt! Gillar det verkligen. Vissa gillar inte hööks kvalitet men jag tycker den är helt ok med tanke på priset. Pris: 429 :-
 
Om ni fick välja mellan dessa 3 träns, vilket skulle ni välja? 
/emilia
 

 
 
 
 

KOMMENTARER


Micklem-tränset. Lasse har nyligen fått ett sånt, tyvärr har vi inte hunnit prova det ännu. Har hört att det är lite litet i storlekarna, och på vissa hästar hamnar nosgrimman iallafall lite för lågt. men vi håller väl tummarna för att det funkar iaf... =)

2014-01-25 // 12:35:23
Paulina Molander http://molanders.blogg.se

Hööks tränset tror jag, eller Micklem :)

2014-01-25 // 15:46:24
e m i l i a l a r s s o n http://emilialarssonnn.blogg.se

Skulle välja tränset från ps eller micklem! :)

2014-01-25 // 15:51:44

Vi har samma smak på träns då, jag skulle vilja ha ett svart PS High Function eller tränset från Hööks!

2014-01-25 // 22:41:54
Hanne :)

Hööks eller Micklem, hört mycket bra om Micklem så skulle vara roligt att testa. Nackstycket på de flesta(alla?) ps träns är ganska breda så jag tror det blir svårt att ha bland all man-och pannlugg...

2014-01-26 // 00:18:42
Anonym

Jag älskar Perfect sit's träns! Tycker de är så sjukt snygga!

2014-01-26 // 14:43:43
Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: