LÅÅÅNG MÅNDAG

Hej på er! Shit.. Denna dag har varit så jädrans lång, känns ungefär som två dagar i en, han ju spika av två stall i alla fall! Efter skolan gick jag och Mimmi hem till henne och böt om till stallkläder och sen gick vi till Tjena Mannen. Han har bytt stall, och det är verkligen superfint och fräscht med jättetrevliga människor! Ett stort plus är ju att det finns ridbana nära också. Så när vi kom dit mockade vi och fixade, sen tog vi in Tjena Mannen och gjorde i ordning honom. 
 
Red till ridbanan, det är en perfekt fram/av-skrittnings väg dit och hem, vilket är perfekt! Han kändes så gudomligt stel i bakbenen och korsryggen, men jag antar att det har att göra med att det endast gått att skritta och att det varit mycket av och på dagar just nu, alltså inte särskilt regelbunden motion. Men nu har han skrittats i några dagar, och då tänkte jag rida ett lite jobbigare pass för honom idag. Han har väldigt tjurig till en början och tyckte inte han hade något att jobba med ihop med mig, haha. Höll på så ett tag, efter ett tag lossnade han och blev riktigt, riktigt fin! Han krullade inte ihop sig och han la sig inte i handen, han trampade på superfint och jobbade upp sig jättebra. Vi la fram travbommar, det slutade med fyra hela travbommar, vilket är väldigt bra för att vara honom. Men tror att travbommar kan vara bra för honom att verkligen känna efter vart han sätter benen. När jag skulle trava av så släpper underlaget helt, vi var riktigt nära på att gå omkull och ja, vad ska man säga.. Jag gjorde en grymt snygg avsittning med en frammåtvolt och sen ledde jag av honom, hehe. Typiskt mig, men han hade verkligen varit jättefin och superduktig under dagens pass, och att underlaget släppte och att jag for av var ju verkligen inte hans fel! Känslan efter dethär passet var helbäst, verkligen. Det är en sak som gör att jag charmas så mycket av Tjena Mannen, han är alltid så glad, och han älskar verkligen sig själv, haha! Man ser verkligen på honom att han vet när han gjort bra ifrån sig  och hela ponnyn är som en solstråle. Det kommer bli något av denna ponny någon dag, det kan jag lova er! Efter passet fick han mumsa på äpplen och morötter, och fick massa pussar♥.
 
Efter det var klockan väääldigt sent, hade kvar att fixa åt Pavve så jag åkte dit och fixade åt honom. Borstade och pysslade med honom jättelänge, ryktade tills han blänkte och då släppte jag in honom i boxen och en nöjd häst fick äta sin kvällsmat, hihi, älskade fina Pavve♥. 
 
Nu är jag helt slut, har fått i mig käk och nu jädrar ska jag sooovaaa, mina ben orkar knappt bära mig haha! Förlåt för mitt röriga och trött-skrivna inlägg. Hoppas ni få en bra morgondag!
 
/eveline
 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: